تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

 واکنش ایران به هتک حرمت مجدد به قرآن در سوئد

سفارت ایران در سوئد گفت: باز هم قرآن سوزی در سوئد. اینبار در مقابل محل قانون گذاری این کشور! باز هم ۲ میلیارد مسلمان و همه مردم آزاده جهان با چشمانی اشکبار، امروز شاهد هتک حرمت قرآن کریم بودند.

بی احترامی به قرآن

رویداد۲۴ به گزارش شبکه شرق، سفارت ایران در استکهلم در توییتی اقدام دولت سوئد در مجوز دادن به فرد هتاک به قرآن کریم را محکوم کرد.

سفارت کشورمان در استکهلم با اشاره به اقدام فرد هتاک به قرآن کریم در روز دوشنبه در توییتی نوشت: باز هم قرآن‌سوزی در سوئد. این‌بار در مقابل محل قانونگذاری این کشور! باز هم ۲ میلیارد مسلمان و همه مردم آزاده جهان با چشمانی اشکبار، امروز شاهد هتک حرمت قرآن کریم بودند.

سفارت کشورمان نوشت: بهت‌آورتر اینکه دولت‌مردان سوئد می‌گویند به دلیل ضرورت صیانت از آزادی بیان، نمی‌توانند کاری انجام دهند!

پلیس سوئد برای اعتراض در مقابل پارلمان این کشور طی روز دوشنبه مجوزی را صادر کرد و آن‌طور که رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، ترتیب دهندگان اعتراض مجددا دست به هتک حرمت قرآن زدند.

این تحرک جدید توسط فردی عراقی به نام "سلوان نجم" انجام شده که پیش‌تر نیز به سلوان مومیکا، شهروند عراقی در دو اقدام اخیرش در هتک حرمت و آتش زدن قرآن در مقابل یک مسجد و مقابل ساختمان سفارت عراق پیوسته بود.

روزنامه اکسپرسن از سلوان نجم نقل کرد که او چندین بار قرآن را آتش خواهد زد تا "آن را در سوئد ممنوع کنند".


بیشتر بخوانید:  محمدی سیرت: عاملان قرآن‌سوزی مانند سلمان رشدی فاقد امنیت خواهند بود


سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی در سوئد نیز در این تجمع بار دیگر یک جلد قرآن کریم را در مقابل مجلس سوئد آتش زد.

مومیکا در حالی که قرآن را در مقابل تجمع کنندگان تحت حمایت پلیس سوئد آتش می‌زد، گفت: من سرکش و شجاع هستم و به سوزاندن قرآن ادامه می‌دهم تا زمانی که در سوئد ممنوع شود.

بعد از آنکه سوئد طی هفته‌های اخیر چندین مرتبه مجوز هتک حرمت قرآن را داد، روابط دیپلماتیک سوئد و تعدادی از کشورهای منطقه و جهان اسلام متشنج شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سفارت ایران ، سوئد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان